Wednesday, October 17, 2012

...oRaNg & aKu...

Assalamualaikum w.b.t.

just to visit my blog...

b'coz tak tau nak pengisian untuk entri kali ni

aku jadi serba salah untuk menyuarakan sesuatu yang aku dengar dari seorang penceramah terkenal
tentang ilmu...berguru...amalan...ajaran sesat...etc.

susah bila tidak menyelami sesuatu ilmu...
hanya menerima dan menolak dengan lisan...dan persekitaran

apa nak jadi dengan diriku sekarang ni?

orang lain...>>

- yang masih study...sibuk untuk up kan pointer
- yang bekerja...mengharapkan dapat naik gaji.hihi
- yang nak kahwin...sibuk buat persiapan

tapi aku...<<<

- masih dalam angan2 nak sambung study...tapi tak jadi2 lagi
- dalam tekanan untuk dateline audit
- nak jugak kahwin...tapi bila?...

destinasi dunia yang gelap...
inginkan sesuatu yang kekal
sukar untuk digapai...

nak kata susah,ramai je yang dapat
nak kata senang,ramai jugak yang tak dapat...

dahagakan ia...
satu tak pernah cukup
seribu tak pernah banyak...

ya Allah...
aku merancang keranaMu
sesungguhnya perancanganMu jualah yang terbaik

tapi aku masih lagi takut
untuk menerima satu hakikat
innallaha ma'ana

No comments: