Monday, August 8, 2011

CATATAN RAMADHAN...MiNgGu pErmULAaN...

Assalamualaikum w.b.t...

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan...

pejam celik, pejam celik
dh masuk seminggu kita berada di bulan Ramadhan...

alhamdulillah...
tahun ni aku rasa nikmat Ramadhan
masaku bnyk bersama 'tetamu' istimewa ni
tp kadang2 tu
ada jugak masa tak sempat layan special 'tetamu' ni
tp hatiku tetap mengingati 'dia'
aku nk buat yang terbaik utk 'dia'
sbb..sblm 'dia' blk nnti,
'dia' akan bagi hadiah istimewa
tp 'dia' akn bg secara sembunyi la...
kalau btl2 nk,
xleh terlepas pandang layan 'dia' la

1st week ni...
aku banyk masa kt rumah..
kene keje keras sket
sbb nk 'sttlekn' rumah sblm 'tetamu' pulang
em,alhamudlillah...
terawikh xde mslh lg stakat ni
tak macam thn lepas,
pitam time smayang
tapi tertinggal jgak la 1st day terawikh
sbb gi klinik
dh 2 mggu dmam
skg ni dh kebah sket
batuk dh kurang
slesma je teruk sket...
bonda & ayahnda risau sgt kalau puteri dia demam
masa smayang terawikh
Tuhan je tau...
xselesa la kalo batuk+slesma
tapi semua ni
Allah lbh tau ape yang aku tak tau...
sakit tu tandanya Allah mnyangi hambaNya
insyaAllah...

setakat ni bnyak lg benda yg tak sttle
langsir xsiap jahit lg
aku xleh nk ikut jadual sgt mggu ni
coz bnyk habiskan masa dgn 'tetamu' tersayang
wanna do my best 4 'you'

my cousin sorg ni baru blajar gi terawikh
alhamdulillah
perkembangn yg baik
subuh kt masjid pn nk ikut
aku kesian jgak
tkt die ngntok ke...
tp die nk jgak..bwk je la
yg kesian bile pg jumaat
kene ngn sujud sejadah
after that,die blk umah trus tido
hihihi...

dalam kesibukan tu pn
sempat lg gi dating kt tesco
hihi.. xD
gi tesco ngn mak sdare+her fmily
sambil2 tu jmpe ngn 3 org beradik ni...
em,tanpa dirancang
round2 tesco ngn diorg
cari baju muslimah tp xjmpe
sblm ni ade je..
mgkin dh ditukar ngn baju raya kot...
xpe..yang penting dpt round2 ngn diorg pn dh happy dh...
sblm blk tu,diorang ade beli hadiah comel utk si kakak ni (aku la tu =D
tp bila tgk harga
gilak mahal bdk2 ni..huhu
thanz so much to Ain & siblings
tiap2 malam kak su tido bertemankan music tu
hihihi...

semalam gi klinik lg
my parents pn gi same
cian ayah kene tggu lama
dh la ayah ade keje lg pastu
then gi cari brg2 yg ayh nk bli
penat sgt2 drive ari tu
bkn pe
dgn keadaan aku yg masih slsema+cuaca teramat panas
jem lg tu..
sabar je la

nikmat bukak pose tu beri aku kekuatan utk gi terawikh semlm
em,seblm ni bkak pose
bnyk minum air
sejak kurang sihat ni
bnyk bkak pose ngn buah
mngenyangkn...
nasi pn dh rase xnk mkn lg dh...
tp ni lah cara Islam
pengambilan makanan dimulakan dengan mkn buah-buahan


No comments: