Thursday, August 18, 2011

CATATAN RAMADHAN...SeLEpAs 2 MiNgGu...

"Satu Tak Pernah Cukup, Seribu Tak pernah Banyak"

Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah...
dh 2 mggu puasa
kejapnye...
semakin hari semakin sibuk dengan dunia...
cianye kt 'tetamu' aku ni
ehm,aku yang rugi kalo aku tak layan 'dia'
'dia' tak kisah pun...
ramai lg yang nak 'dia'
xleh!
aku kene usaha lebih utk pikat 'hati dia'

mggu ke-2 ni ade tertinggal jgak la trawikh
sbb kepenatan menyiapkan tempahan triffle
xsampai 200 bekas pn
saje nak jadikan sbg alasan
pe la nak jadik ngn aku yang sorang ni
Allah dh bagi rezeki dari keuntungan tempahan triffle tu
aku xreti lak nak bersyukur
huhu.. =(
bkn pe..wat triffle tu smpai tak tido
siang hari ade keje..xleh tdo jgak
mlm tu xg trawikh..kuikuikui...

mggu ni jgak la my Awisy demam
cian tgk die
pasif sgt2...
suara serak dh...huhu
sabar ye Wisy..

rumah dh hampir 'sttle'
cuma bilik je yg tak sempat nk 'sttle' lg...
hihihi...
sebab ngah 'kejar' ayahnda mengaji
die dh lebih juzuk dariku...
tak aci betul...
start same2...
tp aku yang jauh ditinggalkan

mggu ni jugak la
rase tertekan sket ngn kongkongan family
em
tak tau la sape la aku sebenarnye
aku dapat rasakan 'sesuatu' yang tak kene kt sebuah masjid
yang tak pernah ku jejak selama ni
smpai je kt masjid tu
aku keluar kete...
tapi lain macam je rase
then naik kete blk
cite kt mak sdare
die kate msjid tu ade 'cerita'
em,ntah la nk caye ke tak
tp ade lg beberapa perkara
yang aneh dapat aku rasakan
and kejadian tu betul2 berlaku...
sampaikan bondaku fikir yg aku
salah 'menuntut' ilmu
huhu...
tak pe la
yang penting aku tau ape yg aku buat
slagi ia tak melanggar hukum syarak
tapi camne lak dgn hukum hakikat?
ehm...yg ni belom khatam..hhuhuhu

satu hari di hari ahad...
aku,bonda and mak sdare (wif cutie Darwisy)
cari macam2 kat pasar2...(yg aku tulis pasar2 tu sbb bkn 1 pasar je diorang borong...em,phm2 je la)hihihi...
ptg tu lak tym aku lak gi bazar
tanpa pengetahuan sape2
hihi
1st tu g umah my twin Hise
hantar triffle
bdak specky Wan pn ade jgak...
adoi cayang...cian lak
kalo tau die ade,aku bwak triffle lbh...

then gi jumpe somone tuk bincang somtim...
die buat aku terpikir bnyk kali
em,susah jgak ye
mencari 1 kebenaran dlm 1001 dugaan
ya Allah...ku ingin bertemu denganMu...
jika jalan ini yg membawaku bersamaMu
redhalah...dan tutupkanlah pintu hatiku
akan jalan yang lain...
susahnya mencari rahsia alam ni...

p/s; all of pics,will be update soon..(ayat skema)

No comments: