Thursday, January 14, 2010

...rAhMaT uJiAn...

salam...
alhamdulillah...
stakat saya keje ni
dah rase sket2
real wOrld
ehmm...
realiti x seindah fantasi

pahit manis kehidupan
yang saya lalui skg ni
insyaAllah akn mematangkn diri ini
akn mbantu saya utk menilai
baik buruk sesuatu perkara tu

skg ni msalah air kt umah sewa
saya dh expect perkara ni akn berlaku
kalO dh pghuni rmai
phm2 jela..
tym nk g keje
n tym mghrib mmg xdOp air..
sabar je..

Org lain rmai lg yg xdpt air
blh hdup
xkn la umah saya xdOp air sminggu ni pOm nk bising
em...
tu la
len kali jgn m'bzir
hehehe... 8)

kat Ofis lak
mslh ngn prubahan tempt
tempat asal saya kt grOundflOor
abg din kt 1st flOor
tp skg ni die dh resigned
sO,tempat die kOsOng
lgpn kt tgkt atas k.ayu ngn k.anim je ade
internet kt atas pn laju
sO,saya wt keje kt tempat abg din jela

ari kamis tu hanis dh duk tmpat saya
die kate tmpat saya tu dh jd tmpt kekal die
arahan bOs
sO,xpela
its Ok
tp Org lOgistik arahkn suapaya saya kene duk kt tgkt bwh
arahan dr ketua lOgistk sndri

aduh...
kOmpius la
kalO saya duk kt tgkt bwh
saya akn 'sakit'
kalO duk kt atas sush nk b'hubung ngn bhgian lOgistik
em..
saya xdecide pape lg
stakat ni
saya duk tgkt ats lg
hehehe...

tp saya xkisah kalO stakat nk turun naik amik invOice
its Ok
rela duk atas
hehehe

jOm nyanyi jap..

Rahmat Ujian

Dalam derita ada bahagia
Dalam gembira mungkin terselit duka
Tak siapa tahu
Tak siapa pinta ujian bertamu

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

c/o
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi

c/o

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

repeat c/o 2x

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala ujian diberi
Maka bersyukurlah selalu

No comments: