Monday, April 18, 2011

...bAd DaY...

Assalamualaikum w.b.t...

hari ni paling malang bagi diriku
entah la
macam2 yang aku pikir
sume keje tak kene
tiap kali datang rasa menyesal
hatiku mula berdebar
diriku bagaikan tiada harga diri
macam nak buat sesuatu
tapi iman masih terbatas
maafkan aku wahai teman
aku tak bisa memilihmu
kerana diri dan persaanku bukan untukmu
orang lain dah memilikinya
tapi
kenapa realiti tak seindah fantasi?
kenapa lidah tak bertulang?
mudah mengungkap kata
dan janji
ringan tulang untuk memiliki
ttapi berat untuk menanggung?
untuk menganggung tnggungjawab bukan senang
hanya satu pintaku
jangan membaling batu tapi tangan disorok ke belakang
orang lain yang terpaksa menganggung
aduh,nape la pikir sangat benda camni?
yela,ni mase depan diriku
i need to think about this

tapi jangan la sampai keje pun terjejas
hari ni dah lebih 5x aku buat silap
memang kesilapan kecil
tapi nasib baik la mood bos ok hari ni
die just tegur je be careful
kesalahan yang last tu tak tau la camni nak handle
lagipun dah time nak blk
so,serahkan pada yang pakar
bos dah blk time tu
bagitau bos esok je la

tapi hari ni yang paling banyak aku bercakap
entah ape2 la
huhu
hanya seseorang je tau bila aku mula membebel tak tentu pasal tu
ade la petanda die
i miss him
huhu
ade orang tegur yang aku ni ceria lain macam
je hari ni
hihi
ciap tuduh aku nak gi dating after balik keje ni
hahaha
macam2 la
yela
aku terpaksa happy kan diri
kalo tak
banyak lagi la kesalahan akn ku lakukn
hihi

aku lebih suka masa lampauku
rasa tak seronok ditempat keje
sebab kat luar tempat keje lebih seronok
tapi sekarang ni
kalo boleh aku nak keje 24 jam
kalaulah diriku ni tak de rasa penat
huhu
dunia luar itu lebih menyakitkan
ku selimut semua duka ku bila ditempat keje
fokus pada keje
tapi bila kat lua tempat keje
i'm alone
miss lonely
aku bergerak tanpa arah tujuan
hidup tak menentu
no one know
mulut boleh berkata2
aku boleh bagitau orang yang aku kat situ
kat sini
tapi hakikatnya tidak
aku tak nak orang risaukan diriku
i have no life here
walaupun keje tak banyak
tapi...
ya Allah
dengarlah rintihan hatiku ini ya Allah
tiap2 malam aku mencariMu
tapi ketenangan itu belum ku temui
penyesalan semakin menebal
ape harus ku lakukan
aku dah call sorang ust ni
dah bincang ape yang berlaku
tapi aku tkaut untuk berhadapan dengan kenyataan
aku nak dia bahagia

ya Allah
jika dunia ini bukan untukku
inginku berjumpa denganMu
di dunia hakiki
secepat yang mungkin
kerana aku tak sanggup lagi menyakitkan ramai orang
tapi aku tak sanggup menghadapi azabMu
kerana diriku masih mencari pengampunan dariMu..

7 comments:

Anonymous said...

akuu

Anonymous said...

jika aku bukan ditakdir untuk mu...
aku redha dgn ketentuan illahi
mugkin hanya sebuah perkenalan dgn kamu
aku hanya berusaha tp mgkin hati kamu bukan untuk akuuu

sU_sAtRiA87 said...

takdir penentu segala...
tapi usaha itu boleh merubah segala..
"Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum
melainkan kaum itu sendiri mengubahnya"

sU_sAtRiA87 said...

tapi boleh ku tahu dimana temanku berada sekarang ni?

Anonymous said...

aku sentiasa berada dkt dgn kamu....jiwa ku hanya ada kamu...stiap mse,waktu,saat,minit,jammm...

sU_sAtRiA87 said...

syukrn my fren...
tp blh tau kat mane skrg ni?

Anonymous said...

i'm always here..i means in ur blog n also in ur life.........i know u n u know me...