Friday, January 20, 2012

...bUkAn MiLiKkU...

Assalamualaykum w.b.t.

"Jagalah hak Allah, sesungguhnya Allah akan menjaga hak kita"

Aku bukan lah sapa2..
cuma seorang peminjam
sedikit...hanya sebesar kuman
dari zat2 Allah..

dan kita tak memiliki apa2
tidak ada sedikit pun hak kita
cuma ada amalan sebagai bekal
supaya Allah menerima diri kita sebagai hambaNya seadanya

'matikanlah dirimu sebelum kamu dimatikan'

Aku ingin memperbetulkan persepsi tentang kerjaya aku sekarang ni...

*bukanlah seorang pegawai
~hanya seorang yang ingin pengawal diri dari nafsu,amarah dan mazmumah
~kerjaya hanya seorang kerani/pembantu

*bukanlah bergaji beribu2 ringgit
~hanya ingin bergajikan jalan2 utk mendapat keredhaan Yang Esa
~gaji duniawiku kurang dari 1k...alhamdulillah....rezeki dunia

*bukanlah bekerja disektor kerajaan
~hanya bekerja dgn diri utk mencari kasih sayang Illahi
~kerjaya disektor swasta

Aku harap pasni tak de lagi yang tak betul tentang kerja aku
tapi aku kurang pasti itu satu ejekan @ memang 'beliau' btl2 tak tau
nak tau ape2 tentang diriku,tanya je la...
tak payah nak dengar dari orang lain...
harap maklum...

p/s; tak baik mengumpat tau!hihi...


No comments: