Tuesday, July 31, 2012

...rAmAdHaNkU...

Assalamualaykum w.b.t.


alhamdulillah dah masuk hari ke 11 kita dibulan Ramadhan kareem..
pada malam yg ke 12 ni...
aku cuba hitung balik apa yg aku dah lakukan sepanjang bln mulia ni...


terasa masih belum cukup utk mencapai target setakat 10 hari pertama ni
mungkin sebab kerja...
ehm...bukan alasan yang sesuai..
orang lain pun kerja jugak...
tapi boleh je capai target 200%...
cuma satu alasan utk orang yg belum berjaya
M.A.L.A.S
~taubat la...~=pesanan utk diriku=


rutin harian yg paling malas aku buat bln ni ialah...
gaul nasi utk kucing
huhu...
bkn malas nak buat jugak
tp take time la
tym sahur...kejar masa nak gi kerja
tym berbuka...kejar masa nak terawikh
lain la kalau cuti...
tak kejar masa sgt...


perkara yg aku paling suka buat bln ni...
duk dlm bilik...
tym ni...aku blh amik masa utk diri sendiri
jarang sekali kita blh bersama diri sendiri kan?
nikmatnya waktu itu...
kita akan rasa jika kita menghayatinya..
insyaAllah
tapi jarang aku dapat merasai saat itu


banyak lagi yang belum aku selesaikan..
~langsir tak siap jahit lagi~
~persiapan utk meninggalkan Ramadhan belum prepare ape2 lagi~sayang...tak nk ditinggalkan~
~bilik belum disusunaturkan lagi~
~mysAt pun belum disentap lagi~
~list walimah sahabat belum dikemaskinikan lagi~
aduh...banyak lagi kot...


so,apa yang aku buat sepanjang Ramadhan ni?
nothing!
@sahur@kerja@bukak puasa@terawikh@tidur@


weekend ni..
ma ajak keluar beli barang...
partner ajak gi program...
kawan ajak iftar..
ayah mintak tolong kemaskan kedai...
sepupu ajak gi cari pakaian raya...
mak sedara ajak iftar
diri sendiri?


dari minggu ke minggu...
nak tempah somtim utk mertua sikit
tapi tak tempah pun lagi..
report kerja tak siap lagi ni...
bila nak siap...tak tau la...
kalau boleh...
nak je stop kan masa
nak settlekan semua kerja
then on balik masa 
huhu..
doraemon blh la buat cmtu...
tp hakikatnya...
masa bergerak pantas
meninggalkan manusia dalam kerugian...
tapi tidak bagi orang2 yg beriman dan beramal soleh...


ya Allah...
jika hati ini lalai dalam mengingatiMu
dekatkan hatiku denganMu ya Allah..
ya Rabb...
jika lidah ini kering dengan zikrullah
basahilah ia dengan siraman kerinduanku kepadaMu
ya 'Azzim
jika Ramadhan ini terakhir buatku
curahkan nikmat paling manis utkku
ya Tuhanku
jika denyutan ini terhenti disini
Kau terimalah diriku ini dengan kasih sayangMu
hanya itu yang kudambakan dariMu
ameen.

No comments: